W jaki sposób dochodzić roszczeń w stosunku do biura podróży
Czy zdarzyło Ci się być niezadowolonym z wycieczki zakupionej w biurze podróży? Wiedz, że zanim wystąpisz na drogę postepowania sądowego musisz złożyć pisemną reklamację.
Osoba niezadowolona z pobytu ma 30 dni od daty powrotu na złożenie reklamacji do biura podróży. W reklamacji należy opisać zaistniałe nieprawidłowości w stosunku do tego co było ustalane z biurem podróży. Biuro ma z kolei 30 dni na odpowiedź, jeżeli w tym czasie nie ustosunkuje się do reklamacji to uznaje się, że przyznaje ono fakt zaistnienia nieprawidłowości, ale nie musi zgadzać się z żądaną przez klienta kwotą zwrotu ceny wycieczki.
Jeżeli nie dojdzie do porozumienia między klientem a biurem podróży wówczas można wystąpić z powództwem do sądu właściwego dla siedziby biura podróży.
Tabela Frankfurcka ułatwia oszacowanie wartości roszczeń, jakie mamy wobec organizatora wycieczki. Wskazuje, o ile procent można obniżyć cenę wyjazdu ze względu na konkretną niedogoność, np. brak klimatyzacji, brudną plażę czy brak widoku na morze. Tabela Frankfurcka została opracowana przez Sąd Krajowy w Niemczech i choć nie stanowi formalnie obowiązującego dokumentu (i nie można się na nią oficjalnie powoływać) to w praktyce stosuje się ją bardzo często.
źródło: www.konsument.gov.pl