Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa

Ulotki Vision Express wprowadzały w błąd


19-12-2011

Ulotki informacyjne spółki Vision Express wprowadzały konsumentów w błąd – uznała Prezes UOKiK. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany zakwestionowanych postanowień

REKLAMA

Zdaniem Prezes UOKiK treść ulotki mogła wprowadzać konsumentów w błąd co do zakresu przysługującego im prawa do reklamacji

Vision Express prowadzi na terenie całej Polski sieć salonów optycznych. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziła ulotka informacyjna, którą przedsiębiorca udostępniał w swoich salonach.

Zdaniem Prezes UOKiK treść ulotki mogła wprowadzać konsumentów w błąd co do zakresu przysługującego im prawa do reklamacji. Przedsiębiorca niezgodnie z prawem ograniczył możliwość zgłaszania reklamacji wadliwych okularów. Zgodnie z informacjami Vision Express, konsument nie mógł reklamować określonych przez przedsiębiorcę usterek m.in. przebarwień szkieł. Tymczasem, zgodnie z prawem, konsument może składać reklamację dotyczącą wszystkich usterek kupionego produktu.

Prezes UOKiK uznała, że przedsiębiorca wprowadził konsumentów w błąd. Vision Express zobowiązał się do zaniechania stosowania kwestionowanych postanowień i zmiany treści ulotki informacyjnej. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do sądu.

źródło: www.uokik.pl




Promowane aktualności

Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.