Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa

Marketing polityczny: towarem jest kandydat a nie towar - to jedyna różnica


28-12-2011

Marketing polityczny służy promocji programu lub kandydata partii. Dlatego powinien być on prowadzony z poszanowaniem wszystkich zasad dotyczących ochrony danych osobowych.

REKLAMA

Partie polityczne i komitety wyborcze zapominają, że w swojej działalności muszą przestrzegać wszystkich przepisów prawa, a nie tylko Kodeksu wyborczego, który dotyczy samego procesu zbierania podpisów pod listami poparcia, a także procedur odnoszących się przeprowadzenia głosowania. Natomiast przy wykorzystywaniu danych osobowych wyborców w celach marketingowych podmioty te powinny stosować zasady określone w ustawie o ochronie danych osobowych.

Marketing skierowany do wyborców jest po prostu marketingiem, choć szczególnego rodzaju jeżeli chodzi o treść, natomiast jeżeli chodzi o formę, to nieróżniącym się specjalnie od propozycji sprzedania towaru czy usługi. Tu tym towarem jest program polityczny lub sam kandydat.

źródło:  www.giodo.gov.pl


Promowane aktualności

Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.