Zgłoszenia na egzamin wstępny - jeszcze tylko dziś
Jeszcze tylko dziś absolwenci wydziałów prawa mogą składać zgłoszenia o przystąpieniu do egzaminu wstępnego na aplikację radcowską, adwokacką i notarialną.
Termin egzaminu wstępnego na aplikacje radcowska został wyznaczony przez Ministra Sprawiedliwości na 24 września 2011 roku.
Zgłoszenie o przystąpieniu do egzaminu wstępnego powinno zawierać:
- wniosek o dopuszczenie do egzaminu wstępnego;
- kwestionariusz osobowy;
- życiorys;
- kopię dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej, albo zaświadczenie o zdaniu egzaminu magisterskiego; lub zaświadczenie, z którego wynika, iż kandydat zdał wszystkie egzaminy i odbył praktyki przewidziane w planie wyższych studiów prawniczych oraz ma wyznaczony termin egzaminu magisterskiego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu wstępnego takiego kandydata jest złożenie przez niego w siedzibie komisji kwalifikacyjnej nie później niż 7 dni przed terminem egzaminu wstępnego dokumentów
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty za egzamin wstępny;
- 3 zdjęcia zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych.
W zeszłym roku do egzaminu wstępnego na aplikację radcowską przystąpiło 5 560 osób.
źródło: www.ms.gov.pl