Ważne dla doradców podatkowych skreślonych z listy
W stosunku do osoby skreślonej z listy z powodu niedopełnienia obowiązku ubezpieczenia OC za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności doradztwa podatkowego, ma zastosowanie art. 10 ust. 4 ustawy o doradztwie podatkowym w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie nowelizacji.
Oznacza to, że osoba skreślona z listy z powodu braku ubezpieczenia OC może po upływie co najmniej roku od dnia skreślenia, nie później jednak niż 5 lat od tego dnia, złożyć wniosek o ponowny wpis na listę doradców podatkowych. Wnioskodawca musi jednak spełnić następujące warunki:
- mieć pełną zdolność do czynności prawnych,
- korzystać z pełni praw publicznych,
- posiadać nieskazitelny charakter,
- dotychczasowym działaniem dawać rękojmię prawidłowego wykonywania zawodu doradcy podatkowego.
źródło: www.mazowiecki.kidp.pl