Uproszczenie procedur kontrolnych Państwowej Inspekcji Pracy
11-11-2011
8 sierpnia 2011 r. weszła w życie r. o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, która wprowadza zmiany w przepisach dotyczących sposobu wykonywania zadań i prowadzenia kontroli, w szczególności:
- powołanie i odwołanie Głównego Inspektora Pracy przez Marszałka Sejmu wymaga zasięgnięcia opinii nie tylko Rady Ochrony Pracy, ale również właściwej komisji sejmowej;
- powołanie i odwołanie zastępców Głównego Inspektora Pracy oraz okręgowych inspektorów pracy odbywać się będzie po zasięgnięciu opinii Rady Ochrony Pracy.
- wprowadzono możliwość wydawania ustnych poleceń w razie stwierdzenia w toku kontroli określonych uchybień;
- umożliwiono przeprowadzania kontroli wspólnie z właściwymi inspektorami pracy, również innym pracownikom Państwowej Inspekcji Pracy posiadającym niezbędną wiedzę w przedmiocie kontroli,
- przyznaniu inspektorowi pracy uprawnienia do nakładania mandatów na sprawców wykroczeń w zakresie legalności zatrudnienia
źródło: Dz. U. Nr 142, poz. 829