Sąd odpisze na e-maila
Planowane zmiany w regulaminie urzędowania sądów powszechnych zobowiązują sądy do niezwłocznej odpowiedzi na pytania kierowane do nich w drogą mailową.
Jednak nie dotyczy to pism o charakterze procesowym. Pracownik sądu udzieli mailowo informacji dotyczących np. daty rozprawy czy nazwiska sędziego, który ją poprowadzi.
Obecnie strony i uczestnicy postępowania mają prawo nie tylko przeglądać akta sprawy, ale także otrzymywać z nich odpisy, kopie lub wyciągi. Mogą też sporządzać ręczne notatki na ich podstawie. Reguła ta dotyczy dostępu do całości akt i wszystkich zawartych tam dokumentów.
Akta sprawy będzie można swobodnie fotografować. Ale zrobiona przez fotografia nie będzie miała mocy dokumentu urzędowego.
Znowelizowany regulamin urzędowania sądów powszechnych wejdzie w życie prawdopodobnie jesienią.
źródło: www.ms.gov.pl