Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa

Nie przemycaj – ruszyła kampania medialna Służby Celnej


15-09-2011

Przekonanie młodych ludzi, że nie warto wchodzić na drogę przestępstwa i zmniejszenie zjawiska przemytu to główne cele akcji organizowanej przez Służbę Celną we wschodnich województwach Polski.

REKLAMA

Nie przemycaj. Przemycając krzywdzisz siebie i Twoich bliskich. Nie przemycaj – wybierz uczciwe życie – to jedno z haseł akcji obejmującej województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie i podkarpackie. Organizatorzy chcą w ten sposób pokazać fałszywość przekonania, że przemyt to „normalny” sposób zarobkowania, który nikomu nie szkodzi, a do tego nie jest srogo karany.

Tymczasem przemyt i kupowanie nielegalnych towarów nie tylko bezpośrednio wpływa na zmniejszenie dochodów budżetowych państwa czy spadek produkcji i wzrost bezrobocia wśród legalnych producentów, co odczuwa ogół społeczeństwa. Działalność przemytnicza często wiążę się z korupcją, groźbami i przemocą, stanowiąc źródło finansowania zorganizowanych grup przestępczych.

Dlatego też kampania dąży do ukazania ogólnospołecznego kontekstu zjawiska przemytu – komunikat o jego negatywnych konsekwencjach ma dotrzeć nie tylko do rzeczywistych i potencjalnych sprawców, kuszonych okazją łatwego zarobku, lecz także do ich otoczenia czy osób kupujących przemycane towary. Warto też pamiętać, że kary za przemyt mogą być dotkliwe (od konfiskaty towaru i pojazdu służącego do przestępczej działalności po wysokie grzywny i pozbawienie wolności).

Akcja będzie trwać od 13 czerwca do 3 lipca 2011 r. m.in. w mediach regionalnych (radio, prasa, telewizja), na przejściach granicznych i w przygranicznych parafiach.

źródło: www.mf.gov.pl


Promowane aktualności

Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.